niedziela, 25 kwietnia 2021

Zaproszenie

Wszystkich, którzy mają (i chcą się nimi podzielić) zdjęcia

cmentarzy katolickich, ewangelickich i żydowskich  
kapliczek i krzyży (przydrożnych i pokutnych)
figur świętych i błogosławionych
kościołów i kościółków
cerkwi i synagog
pomników


czyli wszystkiego, co mieści się pod pojęciem 
"symbole religijne w przestrzeni publicznej" 

zapraszam nieustająco
do naszej Grupy na FB

Nie promujemy żadnej religii.

"Miejsca pamięci, cmentarze, symbole religijne są nieodłącznymi elementami otoczenia człowieka. Kapliczki, symbole i zjawiska religijne (np. procesje, pielgrzymki), pomniki, rzeźby, elementy nomenklaturowe  (nazwy ulic, placów), budowle sakralne, to tematyka grupy".

28 komentarzy:

  1. Fantastyczna tematyka grupy. Bardzo żałuję, że nie jestem na FB.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie też nie jestem, ale jeśli będę miała jakieś zdjęcia o tej tematyce, to upoważniam Cię do tego, abyś je udostępniła na tej Grupie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, niestety, regulamin zabrania udostępniania cudzych zdjęć, wrzucamy tylko swoje; zatem zapraszam i namawiam, fb nie gryzie, a swoje dobre strony ma:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Wiele osób nie ma i ja to rozumiem, sama mam nie tak znów długo, bo nie widziałam potrzeby, do czasu... ;) ale to jednak jest fajna zabawa, naprawdę.

      Usuń
  4. Ikroopko, kiedyś miałam takie postanowienie, by fotografować przydrożne krzyże i kapliczki (w moich rodzinnych stronach jest tego mnóstwo).
    Szkoda, ze na postanowieniu się skończyło...
    Mam w końcu konto na FB i co z tego, jak nie bardzo się tam odnajduję...;(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To umówmy się, że gdybys jednak znalazła chęć i zdjęcia:) to daj znać, poprowadzę za rękę 😊

      Usuń
  5. Nie mam jeszcze FB...koledzy mają i namawiają
    i moje zdjęcia zamieszczają:)
    Czy byłaś w tych okolicach?Ciekawa historia płyty nagrobnej
    gen.Friedricha Wilhelma von Sedlitz ze wsi Minkowski.

    "Stań spokojnie przy moim grobie.
    Nie przeszkadzaj mi,w moim odpoczynku.
    Pomyśl co cierpiałem.Daj mi odpocząć."

    https://www.facebook.com/Nasza-Wieś-Minkowskie-589302867918154/
    https://history-hunters.pl

    www.thesun.co.uk/news/14786787/
    ...28 kwietnia 2021 informuje,że w przyszłym tygodniu"łowcy skarbów"
    mają nadzieję wykopać 48 skrzyń złota Hitlera o wartości prawie
    pół miliarda funtów we wsi Minkowski(pałac,łupy nazistów).
    Uważa się,że wśród ukrytych łupów znajduje się"Gold of Breslau".
    Kolejny"Złoty Pociąg"?

    Urodziłem się w małym przysiółku Sedlitzheide.Heide to córka...
    Pozdrawiam.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam, ale kojarzę zdjęcia pałacu z moich wojazy po mapach google; czasem przegladam sobie mapy, szukając ciekawych miejsc:)

      Usuń
  6. Zaczęłam pisać komentarz i skasowałam go :(
    Ciekawa jestem czy znasz krzyż nad Odrą, poniżej wałów, stoi ukryty pośród drzew. To jest miej więcej na wysokości ulicy Malczewskiego. Krzyż najprawdopodobniej postawili Niemcy po skończeniu II Wojny Światowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zaznaczony na mapie, ale na zdjęciu z satelity widać ścieżkę do niego.

      Usuń
    2. Nad Odrą, czyli poniżej wału? w tej chwili nie kojarzę, ale zobaczę zaraz na mapie, dzięki:)

      Usuń
    3. Jak już będe mogła swobodnie chodzic, to podejdę.

      Usuń
    4. Zamieszczam link do mojego posta w którym znajdują się zdjęcia krzyża i opis w którym miejscu stoi, jeśli masz ochotę to zajrzyj :)
      http://echmarychachacotyrobisz.blogspot.com/2018/07/isc-isc-iscto-lubie-bardzo-lubie.html

      Usuń
  7. Lubię pochodzić po cmentarzach, ale rzadko robię zdjęcia, chyba że mnie coś mocno poruszy... Dla Ciebie to nie ma znaczenia bo ja też nie fejsbukowa. ;)
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka zdjęć z cmentarzy mam, ale muszę poszukać. Fajnie, że prowadzisz taką ciekawą grupę na fb. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli wystarczy Ci link, to proszę, na moim blogu kiedyś zamieściłam cos o kapliczkach
    https://paniodbiblioteki.blogspot.com/search/label/kapliczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już idę, dziękuję; niestety nie mogę tego wykorzystać, zasady sa jasne - wrzucamy tylko swoje zdjęcia.

      Usuń
  10. Nie jestem "fejsbukowa", ale tu z przyjemnością zaglądam :)

    OdpowiedzUsuń


Wszystkim dziękuję pięknie za komentarze, bez nich blog nie byłby tym, czym, mam nadzieję, jest - rozmową.
Staram się odpowiadać na bieżąco, czasem jednak nie mogę, ale zawsze - chcę;)


A, i czytam komentarze do starych postów:)