sobota, 20 grudnia 2014

Wrocław, Dworzec Główny


... wchodzimy od tyłu, czyli ul.Suchej,

 
 

zaglądamy na peron trzeci - tu zginął Zbyszek Cybulski, stosowna płyta w stosownym miejscu jest. 

 

W hallu głównym jak to na dworcu, 
jest coś dla oka, jest coś dla (podtrzymania) zdrowia;)


(jest też policja, są kasy, ale zdjęcia sobie darujemy)

 

... choć sa tacy, co zdjęcia robią;
 my wychodzimy na zewnątrz
 (gdyby się ktoś upierał, może być na dwór albo na pole)

i podziwiamy nową, wzorowaną na pierwotnej, kolorystykę elewacji, która początkowo szalenie mnie drażniła - lubiłam poprzednią, białą - ale już się przyzwyczaiłam.


Rozglądamy się, przyglądamy - nowy biurowiec vis-à-vis budzi emocje wśród znawców, nie znawców, nam się podoba.


Jest czwartek, 26 czerwca, 18.40


26 komentarzy:

  1. Wreszcie dworce stają sie wizytówkami, a pomyślec że kiedy były centralnym smierdziuchem miasta były ostre sankcje za fotografowanie !! Ot ironia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię i Wrocław, i dworzec! A obok dworca neon, sympatycznie witający wszystkich :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam przed wielu, wielu laty. Już wtedy powalał ogromem. Ogromne zmiany- poza przestrzenią, która nadal robi wrażenie. BBM

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten dworzec a po remoncie jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wrocławski dworzec, po remoncie jest ładny, ale ogólnie pusty. Chociaż ostatnio zaczął się zapełniać, to nadal wg mnie wcześniej był bardziej "pełny życia"

    A z ciekawostek powiem, że w trakcie deszczu, szczególnie mocniejszego, w środku też pada, tudzież się leje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrocław jest ładny (nie znam miasta, tyle co ze zdjęć) to i myślę sobie dworzec też ładny, to może nie jest słowo, które oddaje to co myślę ale najbardziej zbliżone, ot po prostu podoba mi się, ciekawy, inny niż znane mi dotąd i taki czysty, zadbany.

    OdpowiedzUsuń

  7. Dworzec wygląda całkiem, całkiem;
    przyznam, że w jego okolicy bywam tylko przejazdem, samochodem, nie to co dawniej, kiedy co kilka tygodni wsiadałam w pociąg, były czasy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię ten nowy dworzec. Jak byłam ostatnio to aż się zdziwiłam, że takie zmiany:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na Twoich zdjęciach dworzec wygląda pięknie :-) Zastanawiam się czy budowana w Łódź Fabryczna, chociaż w części urodą dorówna, ale jakoś nie wydaje mi się... I to mnie martwi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Można by pomyśleć że ta jakiś zamek, a to dworzec :-) Przyjemnie będzie przyjechać Pendolino na taki dworzec, co zamierzam uczynić :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. kobietawbarwachjesieni:
    Potrafisz wszędzie uchwycić piękno i to, co jest godne pokazania. Życzę wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że zazdroszczę miastom, które mają ładne dworce. A do wrocławskiego jeszcze dodatkowo mam sentyment z dzieciństwa. Ładnie go przedstawiłaś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dworzec chyba podoba się wszystkim (włącznie z żulami), ale biurowiec, to niestety kojarzy mi się z http://d.wiadomosci24.pl/g2/5a/a5/a7/94896_1240170565_73b7_p.jpeg

    OdpowiedzUsuń
  14. PRZEPIEKNIE!!!!!!
    ....chociaz u mnie poniedzialek 15.grudnia. godz.15.29.;))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię to miejsce. Wrocławski dworzec jest niepowtarzalny, piękny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze mi się podobał, teraz po remoncie tylko zyskał. Ładnie go pokazałaś.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio to i Tarnów dworca wstydzić się nie musi.

    OdpowiedzUsuń
  18. Może kiedyś wsiąde do jakiegoś pociągu i przejadę się do Wrocławia!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dawniej często odwiedzałam dworzec we Wrocławiu, a odkąd zlikwidowali bezpośrednie połączenie jeżdżę autobusem. Ładnie odnowili dworzec.
    Zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na moim blisko 10-letnim monitorze Twoje zdjęcia są idealne,na nowych monitorach wnuków przebarwione,mówią,że mają nasycone kolory pod gry:))
    Taki jeden krasnal utkną przed dworcem z ogromną walizą,drugi gdzieś odpoczywa na trawie:)
    Jest tych"kurdupli"na dworcu więcej?
    ***WESOŁYCH***ŚWIĄT***

    OdpowiedzUsuń
  21. To dlaczego tak pusto na tym bardzo ładnym dworcu?.
    Ten obecny bardzo mi się podoba w porównaniu z tym, jaki zapamiętałam sprzed czterdziestu ośmiu laty.
    Później jeszcze byłam we Wrocławiu kilka razy, ale albo samochodem albo samolotem.

    OdpowiedzUsuń
  22. mnie sie wydaje ze ten dworzec zdecydowanie ciekawiej wyglada na zdjeciach jak w rzeczywistosci, akiedy Ci sie to udalo obfocic go tak bez ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeden z moich ulubionych dworców.

    OdpowiedzUsuń


Wszystkim dziękuję pięknie za komentarze, bez nich blog nie byłby tym, czym, mam nadzieję, jest - rozmową.
Staram się odpowiadać na bieżąco, czasem jednak nie mogę, ale zawsze - chcę;)


A, i czytam komentarze do starych postów:)